1 Haziran 2006 Perşembe

Allahuekber Kraterleri


astronominin nabzini tutmuyorum elbette; ancak bu olaydan yeni haberim oldu. arkadasim google mars bu ya. dunya degil, ay degil, mars. iki tane robot var simdi orda, spirit ve opportunity diye (isimlerinin nasil kondugunu anlamam bunlarin hic. apollolar hadi tamam, tanri neyin, insanoglu dogayi kesfediyor, felsefik melsefik. ancak spirit ne? opportunity ne? ogrenmek istiyorum.
NASA'nin sitesinde de imeyc ustune imeyc var, 3D'si, panoramigi. ancak kenarina "su yuzden de
spirit koyduyduk bunun adini, anisi var biliyomusun.. bak yine duygulandim, teey tey ustunde
yesil kazak vardi o gun aynur'umun..." gibi bir not dusseler ne hos olur.)iste NASA da bunlarin yazilimlarini guncelleyecekmis de. burasi muhim degil de, yahu adamlar mars'i gosteriyorlar bize?


arizona universitesinden Noel Gorelick ve Michael Weiss-Malik adli NASA arastirmacilari guclerini google ile birlestirmisler. google resmi blog'undan ogrendigime gore olayin diger anlamli yani da, google'in, yillar once mars'ta kanallar bulundugu fikrini one suren, "abi canlilar var orda serefsizim, gel gel,
bak su teleskoptan, bunlar kanal mi degil mi, bak haci!" diyen percival lowell'in dogumgunu olan 13 mart'ta google mars'i ortaya cikarmasi. ne kadar guzel ya, yillar once "abi simdi baktim teleskoptan, bunlar kesin kanal! buldum abi! canlilar var orda da! ehoeleo!" cigliklari "tsehehe, lan alem adamsin" seklinde karsilanan adamin yuzellibirinci dogumgununde dunyadaki herkes istedigi an mars yuzeyine bakabiliyor. hayranlik verici.

google'i seviyorum lan.

Hiç yorum yok: