2 Kasım 2007 Cuma

Lobb



Bu resim son zamanlarda pek bir popüler. Ben de tekmetokat aracılığıyla i am bored'da gördüm. Mesele şu: resme bakıyorsun, kadını saat yönünde dönerken görürsen beyninin sağ lobunu daha çok kullanıyorsun, yani yaratıcı yönün gelişmiş demektir; kadını saat yönünün tersine dönerken görüyorsan beyninin sol lobunu daha çok kullanıyorsun, yani mantığa nispeten daha yatkınsın demektir. Ben sürekli bir sağa bir sola dönerken gördüm nedense. "Onlar saylanmaz, ilk baktığında ne gördün?" diye ısrar eder üstüme gelirseniz, saat yönünün tersine dönerken gördüm arkadaşım.

Boş boş şeyler işte. Bakın bakalım.

3 yorum:

Tolga Darcan dedi ki...

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki; çok boş zamanı olan işsiz güçsüz bir insan olarak dün geceden beri çeşitli aralıklarla bakıp duruyorum ben bu resme Ayçacığım.

İlk baktığımda karşılaştığım manzarada kadıncağız bir miktar saat yönünde döndükten sonra, saatin tersi yönde dönmeye başlamış ve hemen ardından yeniden saat yönüne doğru devinimine devam etmişti. Daha sonraları, çoğunlukla kendisini saat yönünde görmüş olmakla beraber zaman zaman saatin tersi yönünde yol aldığına da şahit oldum. Bir süre sonra "beyin gücü"mle kendisinin dönüş yönünü istediğim yöne doğru ayarlamaya başladım. Kendimi adeta tanrı gibi hissettim (tabii ki yalan, bununla tanrı mı olunur).

Dersen ki "Genelde ilk gördüğün nasıldı?", yaratıcı yönümü vurgulamak gibi kaygılar asla gütmeden, saat yönü derim ben. Yok zaten böyle bir şey.

Mutlu günler, haftalar, aylar, yıllar dileklerimle. Esen kalın.

Ha bir de, insan gördüğünün tersi yönde dönmesi için uğraşırken zaman zaman kendinden geçebiliyor. Resmen "Hadi bir de diğer tarafa dönsene be kadın!" diye haykırabiliyor. Sevgili insanlara, pek değerli buz-dokuz okuyucularına "dikkatli olun" derim buradan.

(İsviçreli bilim adamlarına sevgi ve saygı sunarken, Kasım 2007)

Goddess Artemis dedi ki...

Nickinizi ya da bloğunuzun adını unutmuş değilim. Herkesi birden sayamadım bir kalemde. Ama burada söylediklerim sizin için de geçerlidir:

Blogging or Not Blogging, That Is The Question (*)

Goddess Artemis dedi ki...

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN!