10 Mart 2007 Cumartesi

Kank

Bugun (etrafimdaki bircok insana "ya nasil yaaaa????" diye haykirdigim icin haberleri oldugu uzere) bu yasima kadar AB Rh(+) oldugunu bildigim kan grubumun iki ayri poliklinik laboratuvari tarafindan aslinda B Rh(+) oldugu soylendi, sasirdim, uzuldum. (Ki hala buna inanmiyorum, arastiricam.)

Az once sevgili messenger marifetiyle Mert ile konusurken cocukken dusundugum sacmasapan bir seyi hatirladim: A (Rh negatif, pozitif fark etmez, o zamanlar anlamiyordum onu) grubu kan kizlarin kaniydi, B grubu erkeklerindi, cocuklarin kani AB oluyordu. Kanitim da coktu: Annemin kan grubu A, babaminki B, abiminki B ve benimki de AB idi. Hehah. Anne ben erkeg oldum.

4 yorum:

abaküs dedi ki...

aslında kan grubu böyle çelişkiler içine sokabilir adamı çünkü, grup tespitinin sonuçları kesin değildir. hatta kızılay' da yaptırdığına filan da bağlı değildir. (neden olduğunu söylemiyim, sen bul:))

yorumumu çocukça bir cümle ile kapatıyorum: (hani sen öyle yazıyı bitirmişsin ya, kıskandım)

benim kan grubum var ya; 0 kızım, öyle kimselerde kolay kolay bulunmaz. anneme söyledim aferin dedi, babama söyledim aferin dedi. yaaa şiştin mi? hayır hayır doktor amcaya söylemedim, sen de söyleme sakın :P

Ayça dedi ki...

Grup tespitinin sonuçları nasıl kesin değildir ayol? Damlatıyolar ayrı ayrı 3 şişeden, hangilerinde çökelme varsa ona göre grubunu söylüyolar. "Beyfendi tebrikler, sizde hiçbir çökelme yok, sıfır eraş negatifsiniz maaşallah" diyorlar bazen.

Bir de bu antijenik olaylardan dolayı 0 ve AB grubu kanlarla ilgili "genel vericisin olm sen behohah" gibi biçimsiz espriler yaparlardı ilkokulda falan. Nedense hatırlatasım gelmiş. Allah cezamı verebilir, kafasına göre artık.

Mert ALEMDAR dedi ki...

Ben de aynı sorunu yaşadım.
B rh+ olarak ehliyet aldım B rh- olarak askeri bitirdim B rh+ olarak evlendim. Sanırım B rh+'im :)
Topam 3 kere tahlil yaptırdım sonuncusuna güveniyorum :)

Ayça dedi ki...

Ben bi kez daha ölçtürdüm CD Rh pozitif çıktı. Artık rahatım.